20 Ocak 2015 Salı

BİR İNSAN KAYNAKLARI HİKAYESİ

Çoktandır iş arıyordum ve bir çok kariyer sitesinde CV oluşturarak yılmadan iş başvurusu yapmaya başladım. CV mde ismi marka olmamış bir üniversiteden mezun olduğum yazıyordu. Oysa ben yetenekli ve donanımlı biri olduğumun farkındaydım acaba bunun farkına varabilecek bir yönetici bana iş verecek miydi? Bu düşünceler beynimde dolaşırken Türkiye'nin sayılı holdinglerinden biri için bir "Danışmanlık Firması" beni aradı ve ilk görüşme için  mülakata davet etti.

Çoktandır iş arıyorken bir firmanın bana değer vererek beni iş görüşmesi için  davet etmesi içimde yeni umutların filizlenmesine neden olmuştu. Randevu tarih ve saati bilgilerini içeren mail adresime gönderilmişti ve ben o günün gelmesini sabırsızlıkla beklemeye başlamıştım. Beklenen gün gelip çatmıştı, en güzel takım elbisemi giymiş kişisel bakımımı yapmıştım ve artık mülakat için hazırdım. Danışmanlık firması ile görüşmem iyi geçmişti ve beni 2.görüşme için holding'e yönlendirdiler. 2 görüşme de olumlu olursa artık bir işim olabilirdi.

Danışmanlık firması holdingle 2.görüşme yapmam için randevu bilgisini mail adresime yönlendirdi. Randevu günü gelip çatmıştı. Kişisel bakımıma özen gösterekek randevu saatinden önce holding binasının önünde oldum . Güleryüzlü bir danışma personeli beni kapıda karşıladı ve kimle görüşmek istediğimi sordu. Ben de iş görüşmesi için geldiğimi ve İK ile görüşeceğimi ilettikten sonra danışma personeli telefon ile teyid aldıktan sonra bana ziyaretçi kartı vererek üst katta bulunan İK departmanına beni nazik bir şekilde  yönlendirdi. Bu durum son derece hoşuma gitmişti.

Şirketlerin danışma personelleri firma imajnın aynası gibidir. Başlangıçta sizi karşılayan personel firma hakkında kafanızda bir yargı oluşmasına neden olur çünkü. Bu düşüncelerle asansöre binerek üst katta bulunan İK departmanına doğru ilerledim. Beni güler yüzlü bir bayan İK çalışanı karşıladı. Oldukça genç ve hoş biriydi. Bana hoş geldiniz İK direktörümüz ve İlgili departman müdürümüz birazdan gelecek şeklinde bilgi verdikten sonra iş başvuru formunu uzattı ve oradan uzaklaştı.

Ben de formu dikkatlice doldurmaya başladım ve bir yandan da az sonra 3 lü mülakatta ne gibi sorular sorulabileceğini düşünmeye başlamıştım. Formu doldurduktan sonra İK asistanına formu doldurduğumu ilettim. Kendisi odaya gelerek formu aldı  ve odadan uzaklaştı. Ben odada tek başıma kalmıştım ve mülakata konsantre olmuştum. Aradan biraz zaman geçtikten sonra İK asistanı odaya girdi ve beni bir başka odaya aldı. Orada da bir süre geçirdikten sonra İK Direktörü Bayan ve İlgili grup Müdürü Bey içeri girdi ve benimle tokalaştı.

Ardından beni soru bombardımanına tuttular, sorulan her soruya makul ve mantıklı cevaplar verdim.Bence mülakat iyi geçmişti ve evin yolunu tutmuştum. Ertesi gün saat 17:12 de ilgili danışmanlık firmasından İK yetkilisi bayan bana telefon açtı ve Mesut Bey sizce görüşme nasıl geçti? şeklinde bir soru yöneltti. Ben de iyi geçtiğini kendisine iletince firma tarafından da görüşmeniz olumlu bulunmuş, sizi ilerleyen günlerde süreç hakkında bilgilendireceğim diyerek telefonu kapattı. İçimden olumlu duygular geçiyordu.

Bence iyi gecen bir mülakat süreci firma tarafından da olumlu karşılanmıştı ve aracı firma bunun bilgisini vermek üzere bana telefon açmıştı. Gelişen bu olumlu hava yerini sessiz bir bekleme sürecine bıraktı. Aradan 2 hafta geçmesine rağmen hiçbir şekilde bana bir dönüş olmadı. Bilgi almak amaçlı aracı firmayı aradığımda ilk görüşmeyi yaptığım İK çalışanı bayan bana olumsuz bir durum olmadığını ve sürecin devam etiğini söyledi.

Ben de tekrar beklemeye başladım. Aradan 1 hafta daha geçmesine rağmen aracı firma bana hiçbir bilgi vermedi. Ayrıca görüşme yaptığım holding'in iş ilanlarını halen kariyer sitelerinde görüyordum ve bu aday açısından hiç hoş bir şey değildi. 2. kez aracı firmayı aradım ve İK yetkilisi halen sürecin olumlu geçtiğinden falan bahsediyordu. Bu durum açıkçası canımı sıkan bir durum haline gelmişti. Madem 2. görüşme de olumlu bulundu ise o halde neden iş teklifi yapılmıyordu?

2. görüşme sürecinden sonra 1 aydan fazla bir süre geçmesine rağmen görüşmenin önce 2 kez aracı firma tarafından ( Ben aradım ve bilgi aldım ) olumlu olduğu bilgisi verildiği halde sonrasında hiçbir dönüş olmadı. Artık aramayı kestim ve açıkçası bana yapılan bu saygısızlığa ve değersizleştirilmeye bir anlam veremedim. İK nın insana saygı ve değer anlayışı bu mu olmalıydı? 2 görüşmede olumlu bulunduğu halde neden olumlu yada olumsuz hiçbir dönüş yapılmamıştı?

Bu sorular ve görmüş olduğum bu muamele açıkçası İK nın negatif ve olumsuz bir yüzü olmaktadır. Her ne olursa olsun görüşme yaptığınız adaylara mutlaka dönüş yapılmalıdır. Hele de 2. görüşmenin olumlu olduğu bilgisi verildikten sonra adaya saygısız bir şekilde dönüş yapmamak ve onu görmezden gelmek sizin marka imajınıza zarar verir ve mutlaka bu davranış şekliniz bir şekilde sizlere bumerang etkisi yaparak geri dönecektir.

İnsana değer anlayışını web sitelerinde süslü birer cümle olarak bırakan ve işletme anlayışına yerleştirememiş firmalar İK yı insanlara yanlış tanıtmaya ve firmalarının marka imajlarını düşürmeye devam edeceklerdir.

Mesut YÜKSEL

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Colgate Coupons