5 Aralık 2014 Cuma

İŞLETME YÖNETİMİNE BİR BAKIŞ

  
 
Bir ticari işletmenin kurumsal bir yapıya dönüşmesi ve isminin markalaşması için uzun ve meşakkatli bir yol izlenmesi gerekmektedir. Öncelikle doğru sektöre yatırım yapılması amacıyla işletmeniz için karlı olabilecek bir sektör belirlenir. Örneğin hizmet sektörüne yatırım yaptığınızı var sayın. Rakip-fiyat analizleri yapılarak sektördeki konumunuz ve fiyatlandırmanız  üç aşağı beş yukarı çıkacak verilerle belirlenir. İşletmenizin lokasyon açısından da ulaşımı kolay bir bölgede olması hem çalışanlar hem de dışarıdan firmaya gelenler açısından son derece önemlidir.
 
Vereceğiniz hizmet kalitesi için doğru ve yetişmiş  insan kaynağına ihtiyacınız olacaktır. Bunun için de firmanızda İnsan Kaynakları Yönetimi sisteminin kurulu ve işliyor olması gerekir. İşletmenize doğru elemanları insan kaynakları süreçleri kullanılarak aldığınızı düşünelim. Sırada firmanızın yönetim ve organizasyonel yapısını belirlemeye geliyor.
 
Bunun için örgütsel anlamda şemalar kullanılarak işletmenizin yönetim kademeleri kalite yönetim sistemi vasitasıyla belirlenir. Örgütsel yönetim şemalarında herkesin görev yetkisi ve işletmedeki yeri net olarak belirtilmelidir. Şemada aynı düzeyde belirtilen kişilerin yetkileri paralel olarak belirtilirken bir üst pozisyonda görünenlerin yetki ve sorumlulukları üst düzeyde olmalıdır.
 
İnsan Kaynakları örgütte çalışan tüm personelin görev tanımlarını net bir şekilde yazılı olarak belirtmelidir. İşletmenizde tüm departman ve personeliniz var olan örgütsel bir düzende belirlendikten sonra sıra işletmenizde uygulanacak talimat ve kuralların oluşturulması aşamasına gelmektedir.
 
 
İşletmede uygulanacak kural ve talimatlara  örnek vermek gerekirse;
  • Mesai saatleri sabah saat 09:00 akşam 18:00 arasıdır.
  • Tüm çalışanlar kılık kıyafetlerine dikat ederek(Erkekler takım elbise-kravat,bayanlar çok dekolte olmayacak şekilde uygun bir kıyafetle) iş yerine geleceklerdir.
  • Mesai saatlerinde face,twitter  ve diğer sosyal mecralara girmek yasaktır.
  • Şirket dışı yazışmalarda kurumsam mail kullanılacaktır.
  • Firmamızda yemek saati 12:00-13:00 arasıdır,
         Örnekler çoğaltılabilir.
İşletmenizde tüm İnsan Kaynakları süreci, talimat ve kurallar, örgütsel dökümanlar ve kalite yönetim   sistemi işlerlik kazandıktan sonra bunların denetimi ve kontrolü İnsan Kaynakları deparmanı ve varsa Kalite Yönetimi departmanı ile ortak bir şekilde yürütülür.
 
Kurum kültürü üst yönetim tarafından belirlenir ve çalışanlar tarafından zamanla benimsenerek işletmede oturmaya başlar. Sektörde hizmet verdiğiniz müşterilerinize marka algısı yaratmak için kaliteli hizmet anlayışı ve doğru iletişim kanalları kullanılması gerekmektedir. Bu da kaliteli iş çıktıları sağlanarak ve kurumsal iletişim departmanı vasıtasıyla yürütülecek bir süreçtir.
 
Sektörde işletmeniz için bir marka algısı yaratmak uzun yıllar alabilmektedir. Bu sürecin doğru ve profesyonelce yürütülmesi, işletmenizin  geleceğine yatırılan bir yatırım olarak algılanmalıdır. Bahsedilen tüm bu süreçlerin doğru bir şekilde yönetilmesi açısından İnsan Kaynakları Yönetiminin tam ve doğru bir şekilde işliyor olması işletmenizin gelecek yıllarda markalaşması ve varlığını sürdürebilmesi açısından kilit bir rol üstlenmektedir.
 

Ülkemizde her yıl binlerce işletme açılıyor ve yine aynı hızla binlercesi kapanıyor nedenini hiç düşündünüz mü? İşte yukarıda anlattığımız süreçlerin tam ve doğru uygulanamayışı ile açılan tüm işletmeler sektörde tutunamadan kapanışlarını vermekteler. Oysa sistemli ve programlı bir şekilde  sektöre giriş yapan işletmeler uzun vadede sektörde tutunarak hizmet verdiği müşterilerine marka algısı yaratabiliyorlar ve sektörde rakiplerinin arasından sıyrılarak tercih edilir bir hale gelebiliyorlar.
 
Doğru strateji ugulanarak yönetilen işletmeler uzun vadede sektörde kar marjlarını yükseltiyorlar. Kazançlarını çalışanları ile paylaşan işletmelerde mutlu çalışanlar topluluğu oluşturulabilir. Bu noktada işletmenin çalışanlarına bakış açısı ve uyguladığı ücret politikası etkili olmaktadır. Görüldüğü gibi bir ticari işletmenin varlığını sürdürebilmesi için bazı sistem ve süreçlerin tam ve doğru bir şekilde uygulanıyor olması gerekmektedir. Aksi halde binlerce işletmenin kapandığı haberlerini sosyal medyada sürekli duymaya devam ederiz.
 
Mesut YÜKSEL

0 yorum:

Yorum Gönderme

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Colgate Coupons