31 Aralık 2014 Çarşamba

İK SEKTÖRÜNDE BAZI BLOGGER'LARA GÖRE HERŞEY SÜTLİMAN!

  
Herkes gibi bende bir arkadaşımın önerisi ile bir blog açıp İK sektörü ile ilgili görüş, düşünce ve eleştrilerimi içeren yazılar yazmaya başladım. Etrafıma şöyle bir baktığımda onlarca kişinin blog açarak yazılar yazdığını gördüm. Bu şekilde blog açarak bilgi paylaşımında bulunmak, görüş ve düşüncelerinizi paylaşmak ve okuyucu kitlesi tarafından yazılarınızın beğeni ve yorum alması  İnsanda güzel duygular uyandırıyor.
 
Bir bloggerın yazısını yazmak için yapacağı şey sadece yüzlerce  konudan  birine  karar vermek. Yazacağınız konuya karar verdikten sonra iş güzel bir türkçe ve imla kuralları ile yazınızı yazmaya geliyor. Ancak bir blogger'ın amacı ne olmalıdır? İK sektörü için konuşursak; sektörde düzelmesi gereken bir çok sorun bulunuyorken bunları görmezden gelerek suya sabuna dokunmayan konuları işlemek mi olmalı?

Bu soruya kendimce cevap vermeye çalışırsam bir blogger sistemi olduğu gibi de yazarak anlatabilir, eleştrel bir bakış açısıyla da, farklı bir bakış açısıyla da konuya yorum getirebilir. Bu tamamen bloggerin sektördeki deneyimi, bilgisi ve bakış açısı ile ilgili bir durumdur. Ancak sistemi motomot anlatmak ve kitabi bir dille okuyucuya aktarmak okuyucuyu sadece bilgilendirir, onlara farklı bir bakış açısı katmaz. Sistemin aksayan yönlerinini farklı bir bakış açısı ile okuyucuya aktarabilme becerisine her blogger sahip değil.
 

    
Blog açtığımda sektördeki bir çok konuya empatik ve eleştrel bir bakış açısı ile değinmeye çalıştım ve sisteme yönelik öneriler de getirdim. (Hem aday hem İK açısından konuları ele aldım) Blog açıp yazı yazmanın amacının (İK Sektörü için) sektöre değişik bir bakış açısı ile yaklaşıp sistemde aksayan yönlerin de konu olarak işlenerek , bunların düzeltilmesi noktasında yardımcı olmak olduğunu düşünüyorum. Yazılar yazıp yayınlamaya başladıktan sonra diğer blogger lar neler yapmış acaba? düşüncesiyle onların bloglarınını incelemeye başladım

İK sektöründeki diğer bloggerlerın bloglarını ve yazılarını incelediğimde bir çoğunun görsellik olarak cidden çok profesyonel olarak tasarımının yapıldığını (İtiraf etmeliyim ki, benim bloğumdan bu yönüyle çok üstünler) fakat bu süslü görselliğin içerisinde içerik olarak suya sabuna dokunmayan konuları işlediklerini gördüm . Bu blogger lara göre İK Sektöründe sanki her şey sütlimanmış ve sektörde de hiçbir sorun yaşanmıyormuş gibiydi. İnsan Kaynakları Sektörü insan temelli ve değerli bir sektör olduğundan haliyle yazacak çok sayıda konu bulunuyor.

Bırakın sistemi anlatmayı bir çok bloggerin sadece artık benim de bir bloğum var ,ben de yazılar yazıyorum! düşüncesiyle blog açtığını düşünüyorum. Şimdi bir çok blogger daha dün çıktın! ne şimdi bize ahkam mı kesiyorsun? şeklinde düşüncelere dalmışken yazımı toparlamaya çalışayım. Blogger arkadaşlar! blog yazmak ciddi emek ve yürek işidir! bloggerın hayata karşı bir duruşu ve topluma da verecek bir mesajı olmalıdır.


Boş geyiklerle doldurulmuş (Sektörel) bloglar okuyucuya ve sektöre hiçbir şey katmıyor! Sektörün daha iyiye gidebilmesi noktasında bir görüşün yada eleştrin varsa yaz çiz, amenna başımla beraber yazını okurum, beğenirim ,aslanlar gibi sana destek te olurum. İK ile ilgili yazmıyorsan da toplumsal sorunlara değin, okuyucuna verecek bir mesajın olsun. Yada İK alanında değil, kendi görüşlerini her türlü düşünceni içeren bir blog aç ve orda yazılarını yaz, okuyucularınla paylaş, bu noktada hiçbir sıkıntı yok. Ama bloğunu İK alanında açtıysan, düşüncelerinle, eleştrilerinle ve farklı konularda yapacağın önerilerinle  söktöre birşeyler katmalısın.
 
 Not:Bu yazımda bloğunda ciddi anlamda  "İK sektöründeki sorunlara değinen, eleştren ve farklı bir bakış açısı ile konuyu yorumlayıp okuyucuya anlatan" , yada farklı toplumsal konuları okuyucuya bir mesaj vererek işleyen BLOGGER ları tenzih ederim.
 
Mesut YÜKSEL
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Colgate Coupons