28 Kasım 2014 Cuma

İŞ GÖRÜŞMELERİNDE EMPATİ VE İLETİŞİMİN ÖNEMİ

İnsanı kaynak olarak gören bir disiplinden bahsediyorsak, burada empati ve iletişimin olmaması elbette düşünülemez. Bir işletmede işletmeyi ayakta tutan güç, yetişmiş insan kaynağı gücüdür. Bu yüzden doğru işe doğru eleman yerleştirme becerisi, empati ve iletişim kurabilme becerisi ile doğru orantılıdır.

İnsan kaynakları  mülakatlarda adayı doğru dürüst analiz etmeden, hemen bir kanıya vararak eleme yapabilmektedir. Bununla ilgili birtakım bilimsel veriler ve testler de kullanılarak doğru adayı bulabilme adına yöntemler uygulansa da, öncelikli olarak mülakat süreci adayı iyi tanımadan ve anlamadan geçer. Bunun için de iyi bir iletişim ve empati kurma becerisine sahip olmak gerekir.

Gözlemlediğim kadarı ile birçok İK çalışanında bu özellikler bulunmuyor. Aday ile sadece görüşme yapmış olmak için görüşme yapılıyor. Adayın yetkinlikleri ve özellikleri tam olarak anlaşılmadan görüşme sonlandırılıyor. Doğru sorular sorularak adayı daha iyi anlama ve tanıma imkanı bulunuyorken, yanlış sorular sorularak mülakat süreci hem çıkmaza giriyor, hem de zaten heyecanlı olan aday kendini tam olarak ifade edemediği için  İK tarafından doğru anlaşılamıyor.

Bu yüzden de gözden çıkarılıyor. Sağlıklı yürütülemeyen mülakat süreçleri, işletmelere gereksiz zaman ve para kaybı olarak geri dönüyor. İşte tüm bu kayıpların altında yatan sebep empati ve iletişim becerisinin doğru kullanılmayışıdır.

İnsan Kaynakları yöneticileri, mutlaka bu eğitimleri almış olarak adayın karşısına geçmeli ve mülakatı ona göre yönlendirmelidir. Boş olan kadroların doldurulması açısından İK zahmetli ve zaman alıcı bir süreci yürütür.  Fakat doğru işe doğru eleman yerleştirilmediği taktirde mülakat süreci tekrar başa dönecek ve şirketin verimi düşecektir.

Konuya empati yaparak bir de aday açısından bakarsak; bir umutla iş görüşmesine gelen aday kendisinin doğru bir şekilde anlaşılmadığını, deneyim ve yeteneklerinin tam olarak değerlendirilmeden mülakatın sonlandırıldığını düşünebilir. Bu yüzden de, ik tarafından elendiğini düşünerek psikolojik açıdan kendisini rahatsız hissedebilir ve kafasında firma hakkında olumsuz düşünceler oluşabilir.

Adayın İK' yı ve şirketi  anlayamadığı ve İK' nın da adayı tam ve doğru değerlendiremediği bir mülakat süreci, iki taraf açısından da gereksiz zaman kaybı olmaktadır. Bu yüzden iş görüşmelerinde, adayla iyi bir iletişim yakalamak ve onun ruh halini anlamak için çaba sarf etmek gerekir. Bu da sihirli sözcük olan empati ile mümkündür.


Mesut YÜKSEL
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Colgate Coupons